Joyful – Escada släpper ny doft för henne

Joyful – Escada släpper ny doft för henne

Publicerad

Joyful är den senaste doften från Escada. Doften ska vara inspirerad av det glädjande ögonblicket man känner när man får ta emot en vacker bukett färska snittblommor.

Parfymen kommer att försöka nå ut genom sociala medier och de har då startat en kampanj genom att använda hashtag #JoyfulMoments, för att “bjuda in konsumenterna att följa konversationen och dela sina egna #JoyfulMoments på vägen“.

Materialet för kampanjen fotades i september förra året, av den kände modefotografen, Nathaniel Goldberg i New York. Joyfuls reklamkampanj är byggt kring begreppet lugna harmoniska trädgårdar gömda i en pulserande storstad. Från morgontimmarna, avviker hjältinnan från hennes vanliga väg och leder sin väg rakt in i trädgårdarna.

Den är inspirerad av känslan av ren glädje och lycka. Doften öppnar upp med friska och sprudlande noter av svartvinbär, mandarin och melon, vilket ger ett livligt första intryck. Sedan utvecklas doften till ett blommigt hjärta av magnolia, violblad, rosa pion och nektarin, vilket ger en mjuk och feminin touch. Basen består av florimoss - en syntetisk mossa, sandelträ och honung för att ge en behaglig och varm avslutning på doften.

Escada Joyful är en frisk, blommig och ungdomlig doft som passar perfekt för både vardagliga och festliga tillfällen.

Flaskans utformning ska föreställa stadens skyskrapor och den yttre förpackningen är designad i grönt och gult för att spegla “enkelhet, kvinnlighet och lycka.”

Joyful finns tillgänglig som 30 ml, 50 ml och 75 ml Eau de Parfum, Body Lotion och Duschtvål.