Dolce Blue Jasmine från Dolce & Gabbana
  • Emma Maria

    Emma Maria

    Skribent

Dolce Blue Jasmine från Dolce & Gabbana

Publicerad

Doften är en utsökt symfoni av elegans som blandar de förtrollande aromerna från sicilianska blå fikon, uppfriskande jasmine sambac och förförisk cederträ. Det utstrålar en aura av optimism och befrielse.

Dolce Blue Jasmine från Dolce & Gabbana lanserades 2024. Tillverkaren beskriver den som en inbjudan i ett modernt äventyr genom stadens slingrande gränder. En kosmopolitisk och stärkande doft, men ändå upprätthåller det en mjuk, omfamande kvalitet som firar livets mest älskade stunder - spontana, oskriven glädje som utvecklas på ett ögonblick.

Den är framtagen av parfymören Alexandra Carlin som inspirerades av lugnet och skönheten av medelhavet. Hon begav sig på en upptäcktsresa genom den sicilianska landsbygden och fängslades av den unika skönheten i deras fikonodlingar.

Genom att extrahera essensen i de blå fikonen kapslade hon in fruktens frodiga sötma och de subtila nyanserna av dess vattenhaltiga och frodiga egenskaper.

Hjärtat av Dolce Blue Jasmine Eau de Parfum fullständigt blomstrar med Jasmine Sambac, sammanflätad med den distinkta essensen av siciliansk blå fikon. Detta blommiga och fruktiga äktenskap är elegant jordat med en bas av cederträ, vilket skapar en fängslande och minnesvärd doft.

Reklamkampanjen för Dolce Blue Jasmine utspelar sig på de charmiga gatorna i Rom, med den underbara Chiara Scelsi i huvudrollen. Den eviga staden utstrålar glädje och spontanitet när hon utforskar dess tidlösa skönhet. Under hela sin resa engagerar hon sig helt med nutiden, omgiven av Roms historiska underverk och berättelsen om sitt eget liv som fortsätter att utvecklas.

Dolce Blue Jasmine är designad med en blå glasflaska som följer den ikoniska silhuetten i Dolce-kollektionen. Det krönas med en blomma till kork och prydd med ett nyckfullt svart band vilket ger en touch av charm till hela linjen.

  • Emma Maria

    Skribent